logo

چرا از اکسسوری استفاده می کنیم؟

چکیده

اکسسوری accessory ، به طور خلاصه می توان گفت اکسسوری هرگونه لوازم جانبی که در کنار لباس های مختلف و برای جلوه دادن به آن ها استفاده می شود را می گویند. اکسسوری می تواند اشیا زینتی، پوشیدنی یا حمل کردنی را شامل شود. معنی این واژه در زبان انگلیسی آن است که با اضافه کردن وسیله ای به وسیله دیگر، بتوان آن را مفید تر، بهتر و کاربردی تر کنید.

1403 سه‌شنبه 12 تیر
26بازديد
post-image

استفاده از اکسسوری های مختلف در صنعت مد و لباس تاریخچه چندانی ندارد و رواج آن به قرن بیست و یکم می رسد. و به طور کلی در این صنعت اکسسوری به معنی وسایل جانبی استفاده شده در کنار لباس ها و پوشاک اصلی است. این لوازم جانبی می توانند به پوشش افراد کمک کنند تا بهتر، زیباتر و برجسته تر باشد و عیب و نقص های آن پوشیده شود.
نحوه تقسیم بندی اکسسوری

اکسسوری ها به دو گروه اصلی تقسیم می شوند:

۱- آن هایی که حمل می شوند. مانند: انواع کیف ها( کیف دستی، کیف دوشی، کیف جیبی، کیف پول و…)، عینک، انواع چترها، بادبزن، چوب های دستی و…

۲- آن هایی که پوشیده می شوند. مانند: کت، کفش، انواع کلاه ها، جوراب، انواع جواهرات، دستکش، کمربند، بند شلوار، ساس بند، دستمال گردن، کراوات و…

تاریخچه اکسسوری را بدانید

در دوره سلطنت ملکه ویکتوریا زنان طبقات بالا از اکسسوری هایی مانند چترها، دستکش و بادبزن استفاده می کردند. و این موارد اهمیت بالایی برای تشخیص طبقه اجتماعی زنان داشت. بنابراین خانم ها با استفاده از این اکسسوری های مختلف سعی در جلوه دادن به پوشش خود و جذاب تر کردن آن داشتند.

به عنوان مثال استفاده از دستکش خیلی مهم بود زیرا علاوه بر جلوه بخشیدن به ظاهر آثار خستگی و کارکردن در دست ها را پنهان می کرد و بنابراین رواج زیادی داشت و خانم ها علاقه زیادی به استفاده از ان نشان می دادند.

هم چنین در ایتالیای قرن شانزدهم استفاده از نوعی کلاه مخصوص با ظاهری متفاوت و عجیب رواج یافت. این اکسسوری در بین طبقات بالا و غیر نظامیان متداول بود و نشانه ای از زیبایی و جذابیت را در ظاهر افراد ایجاد می کرد.
چرا اکسسوری اهمیت داره؟

بیش تر افراد بر این باورند که اکسسوری با توجه به این که یک وسیله جانبی است در مرتبه دوم اهمیت و بعد از پوشش اصلی قرار دارد و باید بعد از انتخاب لباس به آن توجه نمود. با این وجود استفاده از اکسسوری تاثیر زیادی برروی استایل افراد دارد. به گونه ای که اگر یک اکسسوری درست و به جا استفاده شود و با نوع لباس هارمونی داشته باشد، مطمئنا می تواند یک استایل ساده را به یک استایل شیک و زیبا تبدیل کند.

مثلا استفاده از یک گوشواره جواهر که هماهنگی خوبی با نوع لباس انتخاب شده داشته باشد . یا حمل یک کیف دستی متناسب با سبک استایل فرد می تواند جذابیت دو چندانی به تیپ و ظاهر ببخشد.

در این زمینه و برای انتخاب اکسسوری متناسب با استایل موارد مختلفی باید رعایت شود مانند هارمونی با لباس، تناسب با فصل، هماهنگی با محیط و… اگر یک اکسسوری به اشتباه و بدون توجه به شرایط انتخاب شود نه تنها استایل را بهتر و نواقص آن را رفع نخواهد کرد، بلکه ممکن است بالعکس موجب بروز ایراد در استایل شده و جلوه نامناسبی داشته باشد.

منبع سایت :https://www.shia-news.com

کالاهای مرتبط

اینماد